måndag 22 maj 2017

Sommarläsningsenkät.

Lyran har knåpat ihop en sommarläsningsenkät, som jag fick lust att svara på nu när man äntligen börjar få lite sommarfeeling.

Här är frågorna!

1. Brukar du läsa mer eller mindre, eller som vanligt på sommaren?
Jag brukar definitivt läsa mer då jag alltid är ledig under juli på grund av att förskolan jag jobbar på är stängd då. Det är liksom enda tiden på året då jag alltid är ledig! Så självklart blir det mer läst då än vanligt. 


2. Läser du samma typ(er) av böcker som under övriga delar av året, eller läser du något speciellt på sommaren?
Jag läser i princip alltid bara contemporary på sommaren i 9 fall av tio. Skulle dock också kunna tänka mig att läsa lite fantasy då jag har mer tid på sommaren att verkligen sätta mig in i lite mer worldbuilding. 


3. Beskriv den ultimata sommarläsningsplatsen! Inkludera gärna smaker, dofter o s v.
Jag gillar att läsa på balkongen. Jag föredrar i alla fall att läsa utomhus när det är vamt. Dock inte i direkt solljus utan oftast på en lite skuggigare plats, gärna med vatten inom synhåll.

4. Vilken bok är perfekt för en slö dag på stranden/i hängmattan?
All contemporary egentligen. Helst läser jag nåt av Morgan Matson.


5. Berätta om en bra bok som utspelar sig på sommaren!
Åh, då skulle jag säga Jenny Hans serie som börjar med Sommaren jag blev vacker. Älskar stämningen i den, det där sommarhuset och allt vemod... bästa jag vet. 


 

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...