lördag 27 maj 2017

Recension: The sun is also a star av Nicola Yoon



Titel: The sun is also a star
Författare: Nicola Yoon
Serie: -
Utgivningsår: 2016
Förlag: Random House UK

Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris

_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:
Natasha: I'm a girl who believes in science and facts. Not fate. Not destiny. Or dreams that will never come true. I'm definitely not the kind of girl who meets a cute boy on a crowded New York City street and falls in love with him. Not when my family is twelve hours away from being deported to Jamaica. Falling in love with him won't be my story. 

Daniel: I've always been the good son, the good student, living up to my parents' high expectations. Never the poet. Or the dreamer. But when I see her, I forget about all that. Something about Natasha makes me think that fate has something much more extraordinary in store - for both of us. 

The Universe: Every moment in our lives has brought us to this single moment. A million futures lie before us. Which one will come true?

________________________________________________________________________


Mina kommentarer:  
Hmm... jag har lite blandade känslor för den här boken. Jag älskade Nicola Yoons förra bok Everything, Everything men blev inte lika överförtjust i den här. Jag hade ganska höga förväntningar och blev lite besviken faktiskt. Vet inte vad jag hade förväntat mig, men det var något med den här boken som inte gjorde att jag föll pladask.

Jag gillade den till en början... jag gillade hela grejen med Natashas utvisning, då det ändå är något jag inte har läst så mycket om förut. Jag tyckte om att boken behandlade mångfald och rasism... men ändå var det något som i slutändan fattades för att jag skulle tokgilla boken. Kan det vara att jag har lite svårt för insta-love? Jag vet inte... men det var något som inte riktigt stämde för att jag skulle tycka om den så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Dock gillade jag både Natasha och Daniel som karaktärer så där tyckte jag författaren hade lyckats, men historien berörde mig inte så mycket som jag hade hoppats.

Sedan förstod jag inte slutet till hundra procent heller. Någon får gärna förklara... för mig blev det lite flummigt.


Slutsats:
En helt okej bok med bra karaktärer, men tyvärr ingen fullpott. Boken får nöja sig med en svag fyra i betyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...