söndag 30 april 2017

Read-a-long: Heir of fire (del 4)

Här har ni nu äntligen sista delen i Read-a-longen av Heir of fire tillsammans med  Tina. Som jag tragglat med denna bok hela månaden. Trodde aldrig att jag skulle få läsa något annat. Herregud vad min Goodreads challenge har blivit utmanad den här månaden. Nu behöver jag verkligen läsa något lättsmält för att ha en chans att hinna i fas igen.

Jag läser den här utgåvan från Bloomsbury som är på 565 sidor. I detta inlägg kommer jag att skriva lite om mina tankar kring de sista kapitlen i boken.


Mina kommentarer.
Varning för spoilers!

Är först och främst så himla glad att boken blev bättre mot slutet. Sista fjärdedelen var riktigt spännande tyckte jag. Så är nästan lite sugen på att läsa vidare i nästa bok på en gång, men det får nog vänta ett tag.



Lite övriga tankar och funderingar:

  • Blev lite förvirrad då man fick läsa någon slags tillbakablick. Hängde inte med där riktigt, men härligt att man fick läsa lite mer om Celaenas bakgrund och hennes föräldrar och sådär...
  •  Åh, vad jag älskar Dorians och Chaols bromance! Älskar hur Chaol nu vill kalla Dorian sin kung och när det stod att att han inte längre tyckte att det var en prins som hade tilltalat honom, utan en kung. Då fick jag chills!
  • Jag hade inte fattat att Maeve typ var ond. Att hon ville Celaena illa. Jag trodde att hon skulle få hjälp av henne, så det blev jag ganska paff över. Men wow vad Celaena var bad-ass. Det gillade jag och hur hon befriade Rowan. Härligt att han valde att tjäna henne istället nu! Det tyckte jag var fint.
  • Alltså men fy vad jag avskyr kungen!!! Satt helt chockad när han halshögg Sorscha mitt framför ögonen på Dorian!!!!! Det gjorde ont i mig. Jag brydde mig aldrig så mycket om deras förhållande, men alltså det var HEMSKT att läsa om. Så himla fin scen mellan Dorian och Chaol också återigen. Hur Dorian tog till sin magi för att Chaol skulle hinna fly innan kungen gav sig på honom. Var ju så nära där! Jag var uppriktigt rädd att han skulle bli dödad!
  • Så nu blir alltså Ren och Chaol vapendragare. Det var en fin scen tycker jag. Dock så har även Ren som så många andra namn i storyn gått mig lite förbi. Någon som kan förklara vem det är?
  • Jag hoppas verkligen att Aelin kommer att klara av att förgöra kungen och befria sitt folk!


    Och det var sista delen i den här Read-a-longen. Nu kommer jag att ta en liten paus innan jag börjar läsa nästa bok i serien. Känner att jag behöver läsa lite annat nu ett tag. Men håll utkik, för jag kommer absolut att fortsätta läsa serien när det känns rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...