lördag 29 april 2017

Read-a-long: Heir of fire (del 3)

Här har ni tredje delen av Read-a-longen av Heir of fire tillsammans med  Tina.

Jag läser den här utgåvan från Bloomsbury som är på 565 sidor. I detta inlägg kommer jag att skriva lite om mina tankar kring kapitlen 36-51.



Mina kommentarer.
Varning för spoilers!

Jag har haft lite bättre flyt under tredje delen vilket har varit skönt. Andra delen gick så otroligt trögt för mig så det var en lättnad att orka läsa lite fler kapitel under varje sittning. Hatar när det blir för upphackat och man inte får något flyt. Tycker dock fortfarande att boken är lite seg, men det blev lite bättre nu i alla fall. Det hände LITE mer. Alla namn är dock fortfarande superförvirrande!



Lite övriga tankar och funderingar:

  • Usch vad läskigt när Celaena typ höll på att brinna upp och de var tvungna att sänka ner henne i kallt vatten för att kyla ner henne.
  • Skönt att Rowan har kunnat få Celaena att må lite bättre då jag mer och mer förstått hennes saknad efter Nehemia. Skönt att hon har någon att vända sig till som får henne att känna sig trygg. Även om det så klart inte är samma sak med Rowan.
  • Usch vad hemskt med slavmassakern. USCH!!!!
  • Åååh, gillade verkligen slutet på kapitel 51... där fick jag lite vibbar av badass-Celaena som jag verkligen har saknat.
  • Förresten är det bara jag som saknat Celaena och Chaol tillsammans. Jag hoppas att man får läsa mer om dem tillsammans snart!

Nu känns det lite mer spännande att få läsa vidare. Ska bli intressant att se hur den här boken slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...