Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

måndagen den 3:e september 2012

Hur ska jag göra?

Åh, vilket dilemma jag har just nu. Det handlar om det som jag skrev om i det här inägget. Är så jäkla sugen på att sätta igång och läsa på en gång! Men, jag skulle väldigt gärna vilja komma in i en härlig Buffy stämning först. Så nu är frågan, ska jag läsa seriealbumet på direkten? Eller ska jag typ se om sista säsongen (season 7) först och sedan läsa säsong 8? Eller bara några av de sista avsnitten? Eller det sista alternativet, se om allt från början?
Alltså:

1. Läsa direkt.
2. Se om delar ur sista säsongen innan jag läser.
3. Se om alla säsonger innan jag läser.

Kunde ju ha kört en omröstning här, men det orkar jag inte men berätta hur ni skulle ha gjort! Har tänkt se om alla säsonger iallafall, men det är ju fruktansvärt svårt att låta bli att läsa seriealbumet direkt nu när det ligger här framför mig? Men samtidigt så vill jag ju ändå se om serien... Grrr, vad svårt!!!

Ni hängivna Buffy-fans, hjälp mig att bestämma mig! Hur ska jag göra eller hur skulle ni ha gjort?





6 kommentarer:

  1. Se om hela serien! Det gör jag just nu och det är lika underbart varenda gång. Även om det tar lite tid så är det ju lätt värt det :)

    Annars kan du ju läsa albumet och se om hela serien efter det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, har redan börjat se om. Har sett halva första säsongen nu. Men får se om jag orkar se om allt.

      Radera
  2. Personligen hade jag satsat på antingen alternativ 1 eller 2, mest för att jag redan har rätt bra koll på serien. Men så kommer det väl till om det var längesen du senast såg Buffy och hur bra ditt minne är. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Jag lutar åt alt 2 tror jag. Det känns som en bra kompromiss. Var inte jättelänge sedan jag såg alla säsonger. typ förra året. Tror jag kommer att se om lite parallellt med att jag läser.

      Radera
  3. Jag hade burat in boken och sett om alla säsongerna, såvida du inte sett serien nyligen. Ett riktigt fetemarathon med andra ord! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...