Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndag 16 september 2012

Buffy the vampire slayer: Season 8 volume 1 av Joss Whedon

Canon EOS 1100D


Titel: Buffy the vampire slayer: Season 8 volume 1
Författare: Joss Whedon
Serie: Buffy the vampire slayer
Förlag: Dark horse Comics U.S
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 302

(Utläst den 16 september 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Series creator Joss Whedon brought "Buffy the Vampire Slayer" back to life with this comics-only follow-up to Season 7 of the television show. This hardcover edition contains the first two arcs of the series, plus two one-shots, written by Joss Whedon and Brian K. Vaughan ("Y: The Last Man", "Runaways"), with art by the acclaimed Georges Jeanty! After the destruction of the Hellmouth, the Slayers - newly legion - have gotten organized, but it's not long before new and old enemies begin popping up. Buffy, Xander, Willow, and a very different Dawn are introduced to the season's big bad, Twilight, and are only beginning to understand the incredible reach of this mysterious threat. Meanwhile, rebel Slayer Faith teams up with Giles to handle a menace on the other side of the Atlantic. It's a dirty job, and Faith is just the girl to do it!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blir en lite annorlunda recension även denna gång då jag tycker det är ganska svårt att veta hur jag ska recensera seriealbum. Men hoppas att inte det gör något. Tycker ni också att det är svårt? Vet aldrig riktigt hur jag ska lägga upp den här typen av recension.

Först måste jag dock säga att jag verkligen tyckte om det här albumet. Blev så glad när jag fick det av pojkvännen när vi firade vår 3-års dag för några veckor sedan... och nej jag kunde inte låta bli att börja läsa det innan jag kollat igenom alla säsonger av Buffy. (Började dock kolla och har sett igenom de tre första säsongerna hittills. )

Har lite svårt att veta var jag ska börja i den här recensionen. Men jag älskade nästan alla serierna... det fanns dock några som var bättre än andra. Vissa var inte lika bra... men så var det ju med tv-serien också. Jag gillade ju inte alla avsnitt lika mycket. Dock tycker jag att det kändes lite konstigt när jag började läsa för på framsidan så är ju karaktärerna tecknade så att de ser ut som dem gör i tv-serien, men när jag började läsa så såg de ju helt annorlunda ut. Det tyckte jag nästan kändes som lite falsk marknadsföring. Isåfall borde ju även framsidan vara tecknad så som albumet ser ut inuti. Tyckte det kändes konstigt och blev lite lurad av det. Jag hade hellre sett att de såg ut som de gör i tv-serien ELLER att även framsidan såg ut som resten av albumet. Hade bara velat att de skulle vara konsekventa. Någon mer som läst och stört sig på det?

I övrigt så var jag inte helt förtjust i  hur vissa av karaktärerna hade utvecklats.
(Spoiler, markera för att läsa, men vill du inte veta något om karaktärsutvecklingen bör du absolut inte läsa detta! )

* Xander som Buffys nya watcher? Kändes ganska logiskt ändå tycker jag.
* Tyckte inte att Willow kändes lika tight med Buffy och Xander längre. Tyckte jag var tråkigt eftersom jag älskar de tre tillsammans!
* Dawn som jätte? WHAAAT? Förstod inte det alls och var inget fan av det heller.
* Giles och Buffy pratar inte med varandra? Usch, vad tråkigt. Det blev jag lite ledsen när jag läste. Älskar ju deras relation.
* Giles jobbar ihop med Faith? Kändes också väldigt off, men trots det var serien med dem två en av mina favoriter. Den hade roliga citat och kändes verkligen Buffy. Älskar ju Buffy-humorn.
* Sista serien? LOL!!!!! Haha, shit vad jag skrattade när jag läste det. Skitknäppt!


Lite bilder på hur albumet ser ut inuti för er som är intresserade:







Sammanfattning och betyg:
Trots vissa störningsmoment som jag nämnde ovan så ÄLSKADE jag verkligen det här albumet. Faktiskt så mycket att jag nu när jag läst ut det känner mig lite ledsen. Då känns det väldigt skönt att veta att två nya album är på väg hem till mig inom kort. Ska bli skitkul att läsa.

Betyget då? Jo, men visst blir det fem tassar till Season 8 av Buffy? Jo, men det är väl klart!





7 kommentarer:

  1. ÅH ser så fram emot att läsa den! Men har ju omnibus vol 2 hemma.. så speciellt synd om mig är det INTE hhaa

    SvaraRadera
  2. Buffy är verkligen en klassiker, känner att jag måste köpa hem dessa också har ju typ allt annat som handlar om buffy hahaha :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Jag älskar det här!

      Radera
  3. Avundsjuuuk! Vill verkligen läsa, älskar Buffy!:)

    SvaraRadera
  4. Vad lättad jag blev när jag såg det här, jag är nämligen på säsong 6 och blev väldigt ledsen när jag såg att serien tog slut efter säsong 7.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...