Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndagen den 16:e september 2012

Bokmässan, suck.

Känns typ som att alla ska till Bokmässan i Göteborg förutom jag. Känner mig lite som den utmobbade bokbloggaren. Men vill  helt enkelt inte åka själv och sitta på ett tåg bara fram och tillbaka. Känns för långt att bara åka över dagen och i annat fall har jag ingenstans att bo eftersom jag inte känner någon i Göteborg. Har typ aldrig varit där ens. Om det är någon stad jag inte känner till så är det Göteborg.

Så jo, känner mig lite låg nu faktiskt. Känns trist att så många andra ska åka och inte jag.
Fast å andra sidan kanske det kan vara bra att inte åka. Iallafall för min plånbok och för min redan överfulla oläst-hylla. Man får försöka se det positivt.

Någon mer som känner sig utmobbad eller är det bara jag? (Är säkert bara jag)


24 kommentarer:

  1. Du är inte ensam! Jag kommer inte heller åka till bokmässan. VIsst är man sugen! Men har man andra saker inplanerade den helgen så har man.
    Och känner mig inte så sugen på att åka tåg fram och tillbaka ensam över en dag, det är lite för långt.
    Kanske nästa år ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känner jag med. Har nog inget annat planerat, mest bara att jag inte har någon lust att sitta själv och åka fram och tillbaka när det är så pass långt. Hade det varit närmare kanske, men att åka till Göteborg från Stockholm helt själv och bara åka dit för att vända känns inte så värt det.

      Radera
  2. Jag ska inte heller åka till Bokmässan. Hade både resa och sällskap om jag hade velat, men jag har faktiskt inte tid. :/ Har aldrig varit på Bokmässan, så jag vet inte vad jag missar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej... själv saknade jag sällskap ju och då kändes det inte värt det.

      Radera
  3. Jag kände likadant och gjorde en efterlysning på fb för att hitta någon som ville åka med mig - bingo! ^^ Blir en tur över dagen (vi känner inte heller någon i gbg) men har aldrig varit på bokmässan förut så ska bli spännande :}

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju smart. Hoppas ni får kul :-)

      Radera
  4. Jag kan inte heller ta mig dit i år! :( men jag ska få lite läst istället! Förresten, var har du köpt din underbara kopp som du har i din header? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa på att läsa mycket istället. Me too.

      Pocketshop is the shit!

      Radera
  5. Jag kommer inte heller åka dit, tyvärr jobbar jag lördagen och söndagen och det kändes krångligt att försöka få reda på allting för bara två av dagarnas skull, första gången jag åker vill jag ju vara där alla dagar, eller i alla fall helgdagarna. Menmen, jag kommer antagligen besöka Kontrast i Uppsala istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt Clara att jag inte är ensam om att inte åka iallafall.

      Radera
  6. neeej du är inte ensam! Jag ska inte heller dit, även om det skulle vara jättekul och jag vill verkligen. Men jag har varken pengar eller tid "/ trist, men det kommer ju fler år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt Pia... då känner jag mig iallafall inte lika usel när jag vet att du inte heller ska dit. Skönt att det är några fler och inte bara jag som inte kommer vara där.

      Radera
  7. Jag ska faktiskt inte heller dit, känns sjukt tråkigt att åka ensam och jag har väl inte så många i min vänskapskrets som hade varit intresserade av att åka faktiskt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte jag heller så det är rätt tråkigt ju.

      Radera
  8. Jag ska inte heller dit!! 15 timmar med bil enkel väg kändes lång för en bokmässa tyvärr :/ speciellt om man ska åka själv :/ Ska bli kul att få läsa alla blogginlägg om mässan så man fårveta vad man gick miste om och inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Ja 15 timmar känns ju lite väl.

      Radera
  9. Jag ska inte heller dit. Har ca 70 mil att åka och det känns inte så lockande att åka själv. :/ Hade gärna velat åka dock, kanske nästa år. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inget kul att åka själv ju.

      Radera
  10. Jag ska inte heller dit. Hade verkligen tänkt åka, men det blir för dyrt helt enkelt. Bor ju i värmland så bara resan kostar, och sen ska man ha boende och mat, och dessutom finns ju risken att man köper endel böcker :P

    Men visst känns det trist när man ser att alla andra ska dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns trist... men jo det blir dyrt!

      Radera
  11. Jag är lika mobbad, om inte mer! =(

    SvaraRadera
  12. Jag menade att jag var lika mobbad för att jag heller inte ska dit. Och med mer mobbad menar jag att jag bara är lite mer mobbad, haha. Det var kanske ett dåligt skämt? Sorry. Ha en fortsatt fin kväll.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...