Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

tisdag 28 augusti 2012

Spirit Bound av Richelle Mead

Canon EOS 1100D
Titel: Spirit Bound
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy
Förlag: Penguin Books
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 481

(Utläst den 18 augusti 2012)

OBS! Spoilervarning för er som inte läst!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:

Dimitri gave Rose the ultimate choice. But she chose wrong...

After a long and heartbreaking journey to Dimitri’s birthplace in Siberia, Rose Hathaway has finally returned to St. Vladimir’s—and to her best friend, Lissa. It is nearly graduation, and the girls can’t wait for their real lives beyond the Academy’s iron gates to begin. But Rose’s heart still aches for Dimitri, and she knows he’s out there, somewhere.

She failed to kill him when she had the chance. And now her worst fears are about to come true—Dimitri has tasted her blood, and now he is hunting her. Only this time, he won’t rest until Rose joins him... forever.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Nästsista boken i serien. Gillade verkligen den här boken. Men jag tyckte tyvärr att Dimitri var lite av en besvikelse... och fy vad taskig Rose var mot Adrian. Stackar'n!

Spänning/Fart:
Boken tog fart direkt, det tyckte jag om. Ingen seg start här inte! Gillar när man bara kastas in i handlingen på en gång.

Karaktärer:

Jag gillar fortfarande karaktärerna, men som sagt så blev jag ganska besviken på Dimitri. Men Rose är lika bad-ass, rolig och stark som vanligt. Dock blev jag som sagt irriterad på hur taskig hon var mot Adrian i den här boken.

Skrivsätt:
Jag gillar Richelle Meads skrivsätt. Det känns rappt och boken blir aldrig tråkig.

Sammanfattning och betyg:
En av de bättre böckerna i serien tror jag, men svårt att säga då det känns som jag har glömt bort mycket av de tidigare böckerna. Jag ger Spirit Bound en fyra, för jag gillade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...