Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndagen den 19:e augusti 2012

May the odds be ever in your favour.

Canon EOS 1100D


Jaha så efter mycket om och men så har man äntligen sett The Hunger Games då. Passade på att fläta håret dagen till ära. Känns lite konstigt att inte se den på bio... och njae det blir ju inte riktigt samma känsla att sitta hemma som att gå på bio. (Även om vi har en ganska stor tv, haha.) Fick dock se klart filmen nu på förmiddagen pga värsta migränattacken igårkväll som gjorde att jag fick pausa och gå och lägga mig.

Så vad tyckte jag då? Älskade jag den?
Nej, det gjorde jag faktiskt inte. Jag tyckte den var okej. Men inte alls på något sätt skitbra
. Jag blev lite besviken faktiskt. 

Så vad var det som gjorde mig besviken:
Alldeles för många saker tyvärr.

- Rues död. Det gick alldeles för fort. Tyckte knappt att de hann bli någon vänskap mellan henne och Katniss innan hon dog. Det fick alldeles för snabbt!

- Man fick knappt se Gale!

- Hade velat se mer connection mellan katniss och Peeta i grottan. Det gick också alldeles för snabbt!

- Muttarna kändes inte läskiga alls.

- Finalen kom så fort, kändes som att hela handlingen bara rusade förbi. Plötsligt så vann de bara!

Fanns det nåt bra med filmen då:
Ja, några saker tyckte jag om.
 
- Jag tyckte om Cinna SKITMYCKET!!!

- Jennifer Lawrence gjorde ett bra jobb.

- Peeta!!!

Nä, så över lag blev jag ganska besviken på den här filmen. Trodde den skulle vara mycket bättre! Mitt största problem var nog rusningen i handlingen. Allt gick för fort och man hann inte fatta tillräckligt tycke för karaktärer och handling. Det fanns helt enkelt inte tid. Men bortsett från det tycker jag ändå att det var en okej film, men långt ifrån det bästa jag har sett. Och jag hade nog aldrig sett den om jag inte hade läst boken.

Och något annat som känns konstigt så här i efterhand är att jag nästan hade velat att den skulle ha varit lite blodigare. Den kändes faktiskt lite mesig! Hade velat att den skulle ha varit ännu mörkare!

Jag vet att jag är lite sen med att skriva om den här filmen, men kommentera gärna med era tankar. Det vore roligt!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade den väldigt mycket. Kanske just eftersom jag gillar berättarstilen i den. Att man faktiskt får följa filmen från Katniss vinkel och upplevelser genom ljud och känslor så som att hjärtat dunkar och det. Gillade alla skådespelarna och Jennifer gjorde ett fantastiskt jobb. Jag brukar dock alltid utgå från att filmen endast är baserad på filmen och faktiskt inte är boken så oftast brukar jag gilla filmatiseringarna. Kan dock säga att jag INTE gillade första delen av Breaking Dawn då jag tyckte den var sjukt tråkig då det kändes som om de bara smällde in en massa information för att man skulle förstå sista delen av filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, berättarstilen är bra, det håller jag med om.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...