Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndagen den 12:e augusti 2012

Martina-koden av Martina Haag

Canon EOS 1100D
Titel: Martina-koden
Författare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2009
Språk: Svenska
Antal sidor: 184

(Utläst den 3 augusti 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:

Varför hörs någon vråla SÅÅÅHÄÄÄÄR HAAAR INTEEE MARIIIAAANNE FREDRIKSSOOON DEEEEEEET i det lilla vita huset i Bromma? Vad gör man när man är så trött att man inte står ut en enda sekund till och vill stoppa in hela sin familj i ett skåp? Varför ser Martina Haag ut som en smurf med pösbyxor? Och vad gör hon egentligen instängd i en hiss med Viggo Mortensen på en lyxig björnfäll?

Hur ska man bära sig åt för att få en riktigt vidrig julafton? Och kommer verkligen Hans Blix att kunna reda ut bråken hemma hos familjen Haag?

Svaren och mer därtill får du i Martina-koden - återkomsten.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Hade ingen aning om ifall jag skulle gilla den här. Har aldrig läst någon krönikesamling förut. Men den här boken var verkligen en överraskning. Och en positiv sådan. Gillade den jättemycket och asgarvade rakt ut flera gånger. Ibland kunde jag verkligen känna igen mig!

Spänning/Fart:
Var ju ingen action-bok på något sätt, haha... men den blev aldrig tråkig så jag antar att farten var ganska bra.

Karaktärer:

Svårt att skriva en recension på den här boken med dessa kategorier faktiskt då det ju är en krönikersamling och ingen vanlig ficion, men jag gillar verkligen Martina mycket mer nu än vad jag gjorde förut.

Skrivsätt:
Älskar skrivsättet och igenkänningsfaktorn. Det är det bästa med boken. Det är roligt och lättläst. Läste ut den på bara några timmar.

Sammanfattning och betyg:
En skitrolig bok och jag fick många skratt. Är du sugen på något annorlunda och lättläst? Läs den här! Jag ger Martina-koden koden 4 av 5 tassavtryck.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också att den här boken var jätterolig. Och idag har förresten Martina Haag sitt sommarprat! :)

    SvaraRadera
  2. Gud vad passande! Visste inte att DET var idag. Vad roligt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...