Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndag 19 augusti 2012

Jag har blivit utmanad!

Det verkar cirkulera en ny utmaning bland bloggarna just nu och det är den här!


Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.


Och idag visade det sig att jag blivit taggad hos Bellas bokblogg Så här kommer lite skojig fakta om mig:

1. Jag var besatt av Backstreet Boys när jag var liten. Det vill säga 12-13 år! Jag var nog kär i alla killarna. Ena dagen var det Nick, andra dagen Kevin, sedan Nick igen och sedan Brian...

2. Jag gillar filmer! Var en filmnörd ganska länge  innan jag startade den här bloggen. Jag sprang nog på bio ca 2 ggr i veckan. Och hyrde hem typ 5-10 filmer i veckan. Jag vet... jag var gaaaalen!

3. Jag har haft riktigt kort hår. Efter gymnasiet så hade jag pojkkort. Bekvämt men inte lika kul när någon misstog sig och trodde att jag var en kille. (Ja, det hände faktiskt en gång.) Och oj, vad lång tid det tog att spara ut det, nu kommer jag aldrig att klippa av mig det igen.

4. Jag var allergisk mot pälsdjur när jag var liten. Hade en kanin när jag var ca 4 år som vi fick lämna tillbaka. Det var en hemsk dag! Därför är jag extra glad över lilla Goliat nu. Numera är jag endast allergisk mot katter. (fast jag är fortfarande hemskt allergisk.... har en låååång lista... pollen, äpplen, päron, katter och ja, jag är laktosintolerant.)

5. Jag har alltid varit en drömmare och en hopplös romantiker! Jag ville alltid att mitt kärleksliv skulle vara som i en romantisk komedi. Och att jag skulle bli kär i en kille som alltid fanns mitt framför näsan på mig. Och det blev jag ju faktiskt. Jag blev kär i min gamla gymnasiekompis. Vi har känt varandra i typ 10 år och sedan: BOM, you are the one! Vi var nog alltid lite kära i varandra utan att någon av oss fattade det. HÄRLIGT! Och ganska romantiskt faktiskt... nästan som i en film.

6. När jag var typ 18-24 så var jag helt övertygad om att jag skulle bli musikalartist. Jag har gått på ganska många skolor. Både på Kulturama i Stockholm och på folkhögskola med musikalprofil. Och jag älskar fortfarande att sjunga. Men jag gör det tyvärr inte alls lika ofta längre.

7. Måste ju iallafall få med EN bokrelaterad fakta. So here we go!
Jag har nästan en tvångstanke med när jag ska lägga ifrån mig en bok. Jag kan inte sluta läsa på en udda siffra. Jag måste läsa vidare så att jag slutar på en jämn siffra. Hahaha, jag vet I am sick!

8. Jag är vansinnigt rädd för spindlar!!! Jag skojar inte, jag är SKITRÄDD! Är det en spindel i samma rum som jag när jag ska sova så måste jag gå och lägga mig i ett annat rum. Eller så får en kompis/pojkvännen jaga ut och ha ihjäl den först.

Nu får ni berätta om er!
Jag taggar: bakenread, bookrelated, bokskadad, tessansbokblogg

9 kommentarer:

  1. Backstreet boys var mina favoriter också :D Och spindlar avskyr jag! Ser jag en i ett rum så kan jag inte släppa den med blicken tills någon har fått bort den, får smått panik om den försvinner och jag inte vet vart den kan dyka upp härnäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spindlar... UUUUUUUUUSCH!!!!

      Radera
  2. Så mysig utmaning =) Kul fakta om dig!

    Skrev precis mina svar och märkte att jag också utmanat två som du utmanat :P

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa! Backstreet Boys gick också på hög volym i mitt gamla flickrum haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Backstreet's back all right!

      Radera
  4. Jag som ville utmana dig ju! Haha. Så hade någon hunnit före! Attans ju!! Du som alltid är så söt! Får försöka utmana dig först någon annan gång, haha! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Du får utmana mig någon annan gång istället! Tack detsamma!

      Radera
  5. Det faktum att jag sitter och lyssnar på I Want it That Way av Backstreet Boys just nu... haha! Jag var tvungen när jag läste ditt första fakta. Älskar dem än idag! ^^
    Och även jag är dödligt rädd för spindlar. Speciellt när de är på platser där de absolut inte bör vara - inomhus.
    Jag ska göra den här utmaningen i morgon! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Pia! Hahaha, Backstreet Boys!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...