Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

fredagen den 17:e augusti 2012

Imorgon!

Okej, så som säkert ALLA redan vet så släpps The Hunger Games på dvd imorgon. Men kommer ni ihåg det här inlägget?

Det slutade faktiskt med att jag totalt bojkottade filmen. I stort sett alla bokbloggare jag följer är besatta av den, men jag vägrade att se den. Mest på grund av att jag är så grymt kluven till hela historien. Jag ÄLSKADE iallafall den första boken, som jag läste precis innan jag startade den här bloggen. Gillade inte de andra två lika mycket tyvärr, men jag älskade spänningen i den första som jag sträckläste.

Mitt problem med filmatiseringen är ju att jag egentligen är väldigt anti mord och blod och hemskheter överhuvudtaget och därför avskyr jag tanken på att ungdomar ska döda varandra. Usch! Men jag gav den ju ändå en chans och älskade spänningen i bokform iallafall. Men, här kommer vi till problemet. Jag kunde alltså hantera detta i bokform, men jag är jäkligt osäker på om jag kommer att kunna hantera hemskheterna visuellt. Jag är lite blödig av mig förstår ni och föredrar mysiga romcoms framför allt annat.

Dock så har jag efter många om och men bestämt mig för att införskaffa dvd:n imorgon och faktiskt ge den en chans. Blir det för jobbigt får jag väl stänga av, men nu vill jag veta vad alla pratar om. Så imorgon kommer kommer det bära av till affär'n och sedan kommer jag kolla filmen imorgon kväll. Så vänta er en recension efter det! (om jag nu klarar av att se hela vill säga)

2 kommentarer:

  1. Tycker inte alls den var så blodig som man kan tro om man har läst boken :O Den hade ju extremt låg åldersgräns på bion så det säger nog en hel del.. hoppas du gillar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du ju förstås rätt i.

      Hoppas jag med!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...