Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

fredag 24 augusti 2012

Ibland bara måste man av David Levithan

Canon EOS 1100D

Har varit fruktansvärt dålig på att blogga den senaste veckan, vad hände? Svaret är att jobbet kom emellan. Fullt upp är bara förnamnet. Ska dock försöka bättra mig. Ska t.ex försöka spela in en ny Book Haul-video snart. Med lite flyt kanske jag kan göra det imorgon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Titel: Ibland bara måste man
Författare: David Levithan
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2010
Språk: Svenska
Antal sidor: 247

(Utläst den 13 augusti 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:

Paul har det inte lätt just nu. Hans bästa vän Joni har dumpat honom och hela gänget för den där Chuck! Och Tony, hans andra bästa vän, är inspärrad i huset av sina hysteriska föräldrar för att omvändas. Och Noah sedan. Noah med de grönaste gröna ögon vill inte se honom längre eftersom han råkade kyssa sitt ex Kyle i skolans städskrubb. Rörigt värre! Och mitt i alltihop ska han hinna förbereda Glada änkans fest med döden-tema.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Denna bok handlar alltså om en kille som heter Paul som blir kär vid första ögonkastet när han ser Noah. Jag gillar att  homosexualitet är fullt accepterat i den skolan som Paul går på. Tyckte verkligen att det var härligt att läsa om. Dock så känns ju en sådan skola lite som en utopi. Tyvärr.

Spänning/Fart:
Ingen actionfylld bok på det sättet, men trevlig läsning som inte på något sätt kändes långsam.

Karaktärer:

Det jag tyckte kändes lite negativt med den här boken var att alla karaktärer kändes väldigt extrema och kanske därför inte heller helt trovärdiga. Blir lite irriterad på Paul faktiskt och förstår inte riktigt varför alla killar faller som furor för honom, så speciell är han väl inte?

Skrivsätt:
Det är lättläst och det är mysigt på ett Levithan-skt vis.

Sammanfattning och betyg:
Jag blev tyvärr lite besviken på den här boken. Jag hade hört från flera håll hur mysig och fin den var... och ja det var den, men jag kände inte så mycket för karaktärerna som jag hade velat. Men ändå en okej bok så det får bli tre tassar.



2 kommentarer:

  1. Jag har just läst En bit av mig fattas av Levithan och var sugen på att läsa mer. Men då håller jag mig borta från den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast den var inte dålig. Men jag tycker du ska läsa Dash and Lily's book of dares istället. Den är såå söt!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...