Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

torsdagen den 16:e augusti 2012

Fånge i hundpalatset av Martina Haag

Canon EOS 1100D

Titel: Fånge i hundpalatset
Författare: Martina Haag
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2011
Språk: Svenska
Antal sidor: 195


(Utläst den 4 augusti 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:

Fånge i Hundpalatset ger dig svar på livets stora gåtor, som till exempel hur man mår om man mölar i sig ett kilo kött och en liten, liten bit majskolv, och vad man ska göra om man känner att man måste smygoperera sin man inne i huvudet. Och hur det var att vara mamma på neandertaltiden och hur man känner sig när man strippar framför självaste prins Daniel.

Varför gömmer sig Martina i mörkret när det ringer på hennes ytterdörr? Och vad betyder egentligen ekobrottsling? Och vad är det som bor nere i källaren hemma hos familjen Haag? Varför brinner det på hotellet när familjen Haag semesterar? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Älskade Martina-koden som jag skrattade högt flera gånger när jag läste, men tyvärr tyckte jag inte att denna var lika rolig. Fick inte alls lika många skratt. Köpte den mycket på grund av titeln i hopp om att den skulle handla mycket om hundar... och visst den handlar om deras hundar men den är bara inte lika rolig som hennes förra bok... och så blev jag arg! Varför köper de de mest "jaktiga" hundar som finns och så blir de irriterade när de skäller så mycket som de gör? Kanske nåt man skulle tänkt på innan man skaffat hund och valt någon mer passande ras istället? Nä, det blev jag riktigt irriterad på!

Spänning/Fart:
Som sagt så är ju detta ingen action-bok på något sätt, så svårt att bedöma. Men den var okej. Jag tyckte aldrig att den var tråkig, bara inte lika rolig som Martina-koden.

Karaktärer:

Martina är fortfarande älskvärd tycker jag och rolig och ja, jag gillar henne mer nu efter att ha läst några av hennes böcker.

Skrivsätt:
Väldigt lättläst bok och jag gillar krönikor har jag upptäckt. Skönt att läsa som omväxling till alla lite tjockare böcker.

Sammanfattning och betyg:
En okej bok, men inte mer. Vill du gapflabba läs Martina-koden istället. Fånge i hundpalatset får nöja sig med tre tassavtryck. Den var rolig och lättläst men ändå lite av en besvikelse.



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...