Länkar inom bloggen

STARTSIDA ✩ ✭ ✩ LÄST 2011-2012 ✩ ✭ ✩ LÄST 2013 ✩ ✭ ✩ LÄST 2014 ✩ ✭ ✩ RECENSIONER ✩ ✭ ✩ UTMANINGAR

söndag 5 augusti 2012

Catching Jordan av Miranda Keneally

Canon EOS 1100D
Titel: Catching Jordan
Författare: Miranda Keneally
Förlag: Sourcebooks Fire
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 283

(Utläst den 2 augusti 2012)

Denna bok ingår i temat Sommar/feel-good.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:

ONE OF THE BOYS

What girl doesn't want to be surrounded by gorgeous jocks day in and day out? Jordan Woods isn't just surrounded by hot guys, though-she leads them as the captain and quarterback of her high school football team. They all see her as one of the guys and that's just fine. As long as she gets her athletic scholarship to a powerhouse university.

But everything she's ever worked for is threatened when Ty Greeen moves to her school. Not only is he an amazing QB, but he's also amazingly hot. And for the first time, Jordan's feeling vulnerable. Can she keep her head in the game while her heart's on the line?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Jag gillade handlingen jättemycket! Kändes lite som en bokversion av filmen Skruva den som Beckham som jag fullkomligt älskar. Och det var detta som gjorde att jag blev intresserad av boken från början.

Spänning/Fart:
Inte så jättespännande, det var ju ingen sån typ av bok. Farten däremot kändes bra. Den var inte långsam utan bara mysig och jag ville inte sluta läsa. Jag älskade verkligen vändningen i slutet med pappan.

Karaktärer:

Jag älskade verkligen Jordan. Jag gillar starka tjejer och Jordan är verkligen en stark tjej! En riktig pojkflicka som står upp för det hon tror på. Me like! Jag störde mig något otroligt på hennes pappa dock. Hur trångsynt får man bli? Jag kände verkligen med Jordan genom den här boken. Det är inget kul att få kämpa i motvind. Man behöver att familjen tror på en. Älskade verkligen hur Jordans mamma iallafall till slut satte ner foten! Blev dock ganska irriterad på att det tog så lång tid innan Jordan insåg att Ty kanske inte var rätt kille för henne. Det kändes rätt förutsägbart.

Skrivsätt:
Jag gillar verkligen Miranda Keneallys sätt att skriva. Det är lättläst och mysigt och man vill inte lägga boken ifrån sig.

Sammanfattning och betyg:
En supermysig bok som jag saknade när den var slut. Det blir högsta betyg för Catching Jordan.

                                       Betyg: 5/5

2 kommentarer:

  1. Åh den här boken måste jag nog läsa :)

    SvaraRadera
  2. Tycker jag absolut att du ska göra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...